• Club

• Meedhuizen

Meedhuizen ligt ten zuiden van de stad Delfzijl. Tussen de dorpen Tjuchem in het westen en Wagenborgen in het zuidoosten. Het dorp is via twee uitvalswegen verbonden met de N362. Naar het oosten toe via de Ideweersterweg en naar het noorden toe via de Meedhuisterweg. Meedhuizen heeft een busverbinding met Delfzijl en Appingedam. Het dorp ligt aan het afwateringskanaal van Duurswold, dat naar het noorden toe naar Farmsum stroomt en in westelijke richting naar het Schildmeer. De brug over het afwateringskanaal werd in 1945 opgeblazen door de Duitsers en werd daarop vervangen door een nieuwe brug. Deze werd in de jaren 1980 vervangen door de huidige brug.

Onder Meedhuizen vallen de gehuchten Opmeeden, Wilderhof, Schaapbulten en Ideweer. De boerderij 'Hoeve Grashuis' aan de Essenlaan ten westen van Meedhuizen wordt soms ook een gehucht genoemd, hoewel er nooit meer dan 1 boerderij heeft gestaan. Tussen Delfzijl en Meedhuizen liggen verder de buurtschappen Amsweer en Geefsweer. Uit deze gemeenschappen (buurtschappen) is de huidige voetbalvereniging ontstaan.

Sport

Het dorp heeft een sportcomplex (eigendom van het dorp) aan de hoofdstraat. In 1901 werd een schaatsclub opgericht in het dorp. Geld voor de aanleg van een ijsbaan was er echter nooit. Geschaatst werd er eerst op een ondergelopen weiland van een boer en sindsdien op het afwateringskanaal. Sinds een aantal jaren beschikt het dorp over een ijsbaan van schaatsvereniging 'De Vriendschap'.

In 1951 werd voetbalvereniging V.V Meedhuizen opgericht die momenteel in de vijfde klasse standaard speelt.

V.V.Meedhuizen is een voetbal vereniging stammend uit 1928.

Er werd onder de naam V.I.O.D. gevoetbald wat betekende Vooruitgang Is Ons Doel. De club kleuren waren toen wit shirt en zwarte broek met zwarte kousen. Gevoetbald werd er op een stuk weiland, waarop door de week dieren liepen zoals schapen en koeien.

In de oorlogsjaren werd de vereniging opgeheven, dat was in 1943.

Vanaf juni 1951 is de vereniging nieuw leven in geblazen, maar nu onder de naam V.V.Meedhuizen in de clubkleuren: groen shirt en witte broek met groene kousen met wit boord. Uitkomend in Groninger Voetbal Bond (GvB), in de 1ste klasse. Men had vanaf 1951 tot 2015 een standaard veld in huur van de gemeente. Hedendaags is de vereniging geprivatiseerd en geheel in eigen beheer. Hierbij steken meerdere vrijwilligers de handen uit de mouwen om de vereniging levend te houden.

Tegenwoordig wordt door alle teams in een compleet groen tenue gespeeld.

Het senioren 1ste elftal komt uit in de 5e  klasse van de KNVB. Het 2e senioren elftal speelt in de 6e klasse. Bij de jeugd spelen een D, E en F- junioren team. Ook heeft de vereniging een dames 7-tal wat deelneemt aan de competitie.